Leeuwarden

Luwt betekent Leeuwarden in het Bildts (een van de vele Friese dialecten).

Onze stam is dan ook gevestigd in de mooie hoofdstad van Friesland. Elke week is er op woensdag avond een mogelijkheid om gezellig samen te komen en spectaculaire activiteiten te ondernemen. De ene week draaien we een programma dat geregeld wordt door de leden, de andere week is er een borrel waarbij de invulling open ligt. Onze stam is de perfecte combinatie voor wie wel gezelligheid wil tijdens zijn studententijd, maar geen affiniteit heeft met de “gewone” studentenverenigingen die Leeuwarden biedt.

Iedereen is welkom bij ons! We hebben leden die al hun hele leven scout zijn, maar ook verwelkomen we geregeld leden die pas net kennismaken met wat scouting te bieden heeft. Onze vereniging is gehuisvest op het terrein van waterscouting Duco van Martena en daarom kunnen we van beide werelden profiteren, we zijn land- EN waterscouts tegelijk! De mogelijkheden voor opkomsten gaan verder dan waar het land eindigt, want vanaf daar pakken we een vlet of de kano.

Onze opkomsten zijn op woensdag avond vanaf 19:30 uur en regelmatig wordt voorafgaand gegeten met een groep leden, maar dit is absoluut geen verplichting.

Ben je benieuwd naar wie wij zijn en of het wat voor jou is?

Neem dan vooral een kijkje op onze Social Media kanalen en wie weet zien we je binnenkort tijdens een van onze activiteiten!
Schuiven naar boven